Vraag stellen
E-consult
U kunt een vraag over uw gezondheid op meerdere manieren aan ons stellen. Eén van de opties is het sturen van een e-consult via een beveiligd portaal, www.MijnGezondheid.net. Een e-consult is een laagdrempelige manier om direct aan de huisarts uw vraag te stellen, waarbij u over het algemeen binnen 2 tot 3 werkdagen een antwoord kunt verwachten. Ook is het mogelijk om foto’s toe te voegen aan uw bericht. Let op: Het stellen van uw vraag middels een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken, wanneer u pijnklachten heeft of wanneer er mogelijk een fysieke beoordeling nodig is. Twijfelt u hierover, dan raden wij u aan te bellen met de assistenten. Voor betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid kunt u ook terecht op www.thuisarts.nl.
Telefonisch
Het is ook mogelijk om uw vraag telefonisch te stellen. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 08.00 en 15.30 uur en kunt u een terugbelafspraak maken. Wij bellen u binnen 10 minuten rondom het door u gekozen tijdstip terug. Als u belt met de praktijk, dan krijgt u altijd eerst de assistente aan de telefoon. Zij kijkt samen met u hoe uw vraag het beste te beantwoorden is. Soms is dat door een afspraak te maken op de praktijk, maar het kan ook voorkomen dat de assistente u zelf een advies geeft. Of dat zij uw vraag overlegt met de huisarts zonder dat u op het spreekuur hoeft te komen. De assistente is opgeleid om samen met u een inschatting te maken met welke optie u het beste geholpen bent.
Vaak zal zij u hiervoor aanvullende vragen stellen, met name om de ernst van uw situatie in te schatten. De vragen zijn bedoeld om u zo goed en zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, en zodat met u al onze patiënten de zorg kunnen krijgen die zij verdienen.